Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności serwisu Biuletynu Informacji Publicznej Centrum Administracyjnego Obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych im. Janusza Korczaka w Krasnem

Centrum Administracyjne Obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych im. Janusza Korczaka w Krasnem zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Centrum Administracyjnego Obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych im. Janusza Korczaka w Krasnem zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Biuletynu Informacji Publicznej Centrum Administracyjnego Obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych im. Janusza Korczaka w Krasnem


Data publikacji strony internetowej: 07.06.2021 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: -

Status pod względem zgodności z ustawą


Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Linki - także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – w zdecydowanej większości otwierają się w tym samym oknie.

Pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie.
Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR. Jedno z takich darmowych narzędzi znajduje się na stronie OnlineOCR

W przypadku braku możliwości skorzystania z powyższego rozwiązania prosimy o telefon do jednostki w celu umówienia się na przeczytanie niedostępnego dokumentu.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-06-07. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny oraz skorzystano z dostępnego narzędzia do oceny strony: Test - European Internet Inclusion Initiative, z którego wynika, że strona BIP spełnia wymagania w roku 2021: 100%.

Na BIP można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Oświadczenie sporządzono dnia 07.06.2021 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Katarzyna Kużel, adres poczty elektronicznej domdziecka.krasne@wp.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (85) 71-77-135. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu
wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Skargi i odwołania


Nazwa organu odwoławczego: Dyrektor Centrum Administracyjnego Obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych im. Janusza Korczaka w Krasnem
Adres organu odwoławczego: Krasne 3, 16-060 Zabłudów
Adres e-mail organu odwoławczego: domdziecka.krasne@wp.pl
Telefon organu odwoławczego: (85) 71-77-135

Dostępność architektoniczna

W ramach Centrum Administracyjnego Obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych im. Janusza Korczaka w Krasnem funkcjonują Dom Dziecka nr 1, Dom Dziecka nr 2, Rodzinny Dom Dziecka, każda z tych placówek zlokalizowana jest w odrębnym budynku.
Do budynku głównego Domu Dziecka Nr 1 - prowadzi 1 wejścia główne i 1 wejście boczne dostępne osobom z zewnątrz. Sekretariat znajduje się na I piętrze.
Do budynku Domu Dziecka Nr 2 - prowadzi 1 wejścia główne usytuowane z boku budynku dostępne osobom z zewnątrz oraz 2 wejście od frontu.
Do wszystkich wejść, obu budynków Centrum prowadzą schody. Nie ma wejść przeznaczonych dla osób z niepełnosprawnością.
W budynkach nie ma windy. Toalety nie są dostosowane dla osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich.
Do budynku Rodzinnego Domu Dziecka prowadzi 1 wejścia główne oraz 1 wejście boczne dostępne osobom z zewnątrz, do wszystkich wejść budynku prowadzą schody. Budynek wyposażony jest w windę-platformę, która umożliwia wjazd do budynku osobie poruszającej się na wózku inwalidzkim. W budynku jest toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich.
Na terenie Centrum nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych, z uwagi na dużą dostępność wolnych miejsc parkingowych.
Do budynków Centrum można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynkach Centrum nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
Jednostka Centrum nie posiada tłumacza polskiego języka migowego.
Na terenie zielonym pomiędzy 3 budynkami - należącymi do Centrum znajduje się basen przeciwpożarowy otoczony wysokim ogrodzeniem, pomiędzy budynkami Centrum osoba niepełnosprawna na wózku inwalidzkim może poruszać się przemieszczając się po alejkach oraz dróżkach otaczających budynki.

Udogodnienia


W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową, aplikację mobilną chodzi oraz o sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniania dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Metryka strony

Udostępniający: Centrum Administracyjne Obsługi Placówek Opiekuńczo - Wychowawczych w Krasnem

Wytwarzający/odpowiadający: Dyrektor Centrum – Grażyna Zimnoch

Data wytworzenia: 2021-06-07

Wprowadzający: Marek Falkowski

Data modyfikacji: 2021-06-07

Opublikował: Marek Falkowski

Data publikacji: 2021-06-07